خدمات الکترونیک
صفحه اصلی > آرشیوها > آرشیو گزارش ها 
اخبار > ضرورت رونق بازار داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پایداری


  چاپ        ارسال به دوست

دکتر شکریه مطرح کرد:

ضرورت رونق بازار داخلی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پایداری

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی گفت: بازار، یکی از چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است كه از تمام موضوعات مهم‌تر اســت، بسیاری از شــركت‌ها بازار مشخصي در داخل ندارند.

دکتر محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی درباره چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: یکی از مهمترین چالش های عمده شركت‌هاي موجود، شــركت‌هاي كوچك و نوپا (حدود 49 درصد از کل شرکت‌های دسته دوم) با منابع محدودي اعم از مالي، انساني، زيرساختي است كه در ابتداي راه تجاري‌سازي بوده و مشخص نیست تا چند سال ديگر پايدار بمانند.

وی ادامه داد: بازار، چالش ديگری است كه از تمام موضوعات مهم تر اســت. بسیاری از شــركت‌ها بازار مشخصي در داخل ندارند و صرفاً بر اساس يك توانمندي و علاقمندي فردي شكل گرفته‌اند يا اينكه به رغم وجود بازار داخلي توانايي كسب سهم مناســبي از آن را ندارند. در مورد صادرات هم كه توانايي‌هاي بيشــتري مورد نياز اســت كه عمدتاً شــركت‌هاي كوچك و متوسط از آن بي‌بهره هستند.


حوزه مواد و ساخت پیشرفته، موضوعی فرارشته‌ای بوده و به نحوی با تمام 9 حوزه مذکور مرتبط است اما عمده شرکت‌های این حوزه در دسته دوم با عنوان «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی» قرار می‌گیرند که در مجموع 388 شرکت دانش‌بنیان (11 درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان)در این دسته حضور دارند. در کل شرکت‌های این دسته، 152 شرکت نوپا نوع 1، 117 شرکت‌ تولیدی نوع 2، 82 شرکت تولیدی نوع 1 و همچنین 37 شرکت نوپا نوع 2 حضور دارند.


١٦:٣٠ - 1397/07/23    /    شماره : ٣٨٦٠٠    /    تعداد نمایش : ٧٢


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




©تمامی حقوق متعلق به این سایت و برای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محفوظ می باشد.www.isti.ir