فناوری‌های مواد و ساخت:

بازیافت کامپوزیت‌های حاوی الیاف کربنی در دیرگدازهای آلومینیایی با پیوند کربن

در مطالعات اخیر، امکان‌پذیری بازیافت کامپوزیت‌های پایه پلیمری تقویت شده با کربن (CFRP) در دیرگدازهای آلومینیایی با پیوند کربنی، بررسی شده است.

در مطالعات اخیر، امکان‌پذیری بازیافت کامپوزیت‌های پایه پلیمری تقویت شده با کربن (CFRP) در دیرگدازهای آلومینیایی با پیوند کربنی، بررسی شده است.
بدین منظور، دستورالعمل‌های مختلفی برای جدا نمودن کامپوزیت‌های قابل بازیافت CFRP آزمایش شده و اثر فرایند پیش فرآوری، ابعاد و خواص حرارتی- مکانیکی دیرگدازهای مذکور نیز، مورد ارزیابی قرار گرفته است.
نسبت‌های مختلف CERF، با غربال کردن و عملیات جزیی به وسیله روش‌های حرارتی و مکانیکی دسته‌بندی شدند. رهیافت مکانیکی یک روش ساده برای به دست آوردن الیاف کوتاه فیبر قابل استفاده مجدد همراه با گرد و غبار، توصیف می‌کند. نشان داده شد با عملیات حرارتی در یک جو اکسیدکننده، الیاف کربنی می‌توانند به آسانی از زمینه پلیمری جدا شوند. آجرهای آلومینیایی استاندارد صنعتی (با پیوند کربنی) با CFRP های با طول مختلف و سیلیکون جزیی به عنوان آنتی اکسیدان تولید شدند و با مرجع مربوطه بدون CFRP مقایسه شدند.
ثابت شده است افزودن CFRP بازیافت شده به دیرگدازهای آلومینیایی با پیوند کربنی، باعث ایجاد یک ریزساختار اصلاح شده با تخلخل باز و خواص مکانیکی تغییر یافته در دمای اتاق می‌شود. به عنوان مثال، این تغییر ریزساختاری در ماده دیرگداز باعث می‌شود مدول یانگ با افزایش دما تا 200 درصد افزایش یابد.
منبع:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S027288422030331X
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZyY3