با استفاده از قانون‌گذاری؛

برای مقابله با مصرف پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت تلاش می‌شود

قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا در پی تصویب قانونی برای منع مصرف پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت در ظروف مواد غذایی هستند.

قانون‌گذاران ایالت کالیفرنیا در پی تصویب قانونی برای منع مصرف پلاستیک‌های غیرقابل بازیافت در ظروف مواد غذایی هستند.
سال گذشته، این ایالت استفاده از نی‌های پلاستیکی در رستوران‌ها را ممنوع کرد. قانون جدید همچنین شامل پلی‌استایرن مورد استفاده در ظروف غذای بیرون بر، و ظروف پلاستیکی مواد شوینده می‌شود. این قانون که در پاسخ به نگرانی در خصوص ورود ذرات پلاستیکی به اقیانوس پیشنهاد شده است، تا سال 2030، استفاده از این نوع پلیمر ها را ممنوع خواهد کرد. در صورت تصویب ایالت‌های دیگر ممکن است قوانین مشابهی را تصویب نمایند. در سال 2014، کالیفرنیا اولین ایالتی بود که استفاده از کیسه های خرید پلاستیکی یک بار مصرف را ممنوع نمود. در پی این ممنوعیت، چهار ایالت دیگر آمریکا نیز قوانین مشابهی را مصوب کرده‌اند.
به نقل از مدیر موسسه غیرانتفاعی Californians Against Waste، اقدامات کالیفرنیا عملاً در تمامی آمریکا تکرار خواهد شد چراکه تولیدکنندگانی که مجبور به پذیرفتن محدودیت‌ها در این ایالت شده‌اند، استانداردهای تولید در سایر ایالت‌ها را نیز افزایش خواهند داد. این قانون برای تولیدکنندگانی که در پلاستیک‌های قابل بازیافت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مزیت قابل‌توجهی ایجاد می‌کند.
مدافعان این قانون مدعی‌اند که ورود پلاستیک‌ها به دریا باعث اخلال در زیست‌بوم دریا می‌شود. امتناع چین از وارد کردن زباله‌های پلاستیکی در سال 2018 نیز موضع مدافعان این قانون را تقویت نموده است. مخالفان این قانون مدعی‌اند که این قانون بی‌تأثیر است چراکه بخش کوچکی از زباله‌های پلاستیکی از کالیفرنیا وارد اقیانوس می‌شوند.
منبع:
https://www.cnbc.com/2019/02/23/california-proposes-phaseout-of-single-use-plastics-by-2030.html
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZGp1