فناوری‌های ساخت و فوتونیک؛

تحریک عصب نوری برای کمک به نابینایان

دانشمندان در حال بررسی روش‌های جدیدی برای فراهم کردن سیگنال‌های چشمی برای نابینایان با استفاده از تحریک مستقیم عصب نوری هستند.

دانشمندان در حال بررسی روش‌های جدیدی برای فراهم کردن سیگنال‌های چشمی برای نابینایان با استفاده از تحریک مستقیم عصب نوری هستند.
در مطالعات مقدماتی آنها از یک نوع جدید از الکترودهای عصبی استفاده شده است و سیگنال‌های مجزایی تولید شده است.
این دانشمندان در حال تولید تکنولوژی برای نابینایان هستند که به‌طور کامل مردمک چشم را دور می‌زند و پیام‌هایی را به مغز می‌رساند. آنها این کار را با تحریک عصب بینایی با نوع جدیدی از الکترود داخلی به نام OpticSeline انجام می‌دهند. این تست‌ها با موفقیت روی خرگوش انجام شده است.
سرپرست گروه، Silvestro Micera توضیح داد: " ما معتقدیم که تحریک داخلی مغزی می‌تواند یک راه‌حل باارزش برای چندین دستگاه عصبی جهت ترمیم عملکرد حسی و حرکتی باشد و پتانسیل‌های این رویکرد واقعا امیدوارکننده است".
الکترودهای داخل عصبی در واقع می‌تواند پاسخی برای ارائه اطلاعات غنی بصری به افراد باشد. به گفته این دانشمندان، آنها همچنین پایدار هستند و از طریق ایجاد یک سوراخ درون عصب قرار می‌گیرند.
با استفاده از فناوری فعلی الکترود، یک OpticSELINE انسانی می‌تواند شامل 60-48 الکترود باشد. این تعداد محدود الکترود برای بازگرداندن کامل بینایی کافی نیست. اما این سیگنال‌های بصری محدود می‌توانند برای تامین کمک دیداری برای زندگی روزمره طراحی شوند.
منبع:
https://www.sciencedaily.com/releases/2019/08/190819112732.htm
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zyt2