در کنفرانس IMAT صورت گرفت:

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از کنفرانس IMAT

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از رویدادهای علمی مرجع؛ جرقه شروع بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و پژوهش‌های فناورانه از کنفرانس‌های علمی زده می‌شود.

 

دکتر صادق‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی گفت: شروع بسیاری از اتفاقات و جرقه‌های علمی، راه‌اندازی کسب‌ و کارها و همچنین آغاز بسیاری از پژوهش‌های بنیادی و حتی کاربردی می‌تواند از برگزاری چنین رویدادهایی باشد. باتوجه‌ به اهمیت این موضوع برای این رویداد ها امتیاز ویژه‌ای قائل بوده و آن‌ها را مورد حمایت ستاد قرار می‌دهیم.

 به گزارش روابط‌عمومی ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری؛ دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی IMAT2023 روز سه‌شنبه ۷ آذرماه در پردیس دانشکده‌های مهندسی مکانیک صنایع علم و مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی آغاز به کارکرد.

 ترویج فناوری‌های حوزه مواد و چاپ سه‌بعدی (ساخت افزودنی)، افزایش مهارت‌های طراحی و مهندسی، تقویت همکاری و شبکه‌سازی از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

 تجلیل از اساتید پیشکسوت، تقدیر از اعضای هیئت‌علمی فعال، برگزاری پنل‌های تخصصی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی از جمله برنامه‌های این کنفرانس بود و در مراسم اختتامیه دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی با حضور صادق صادق‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، از برگزیدگان هر حوزه تقدیر شد.

ایشان درباره این رویداد گفت: خوشحالیم که دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با مشارکت فعالان این حوزه برگزار شد. برگزاری برنامه‌هایی نظیر این کنفرانس، مأمن و جایگاه مهمی در مراحل اولیه توسعه فناوری تلقی می‌شود و می‌تواند فضای مناسبی را برای ورود دانشجویان و صاحبان ایده به موضوعات عملیاتی در صنعت ایجاد کند.

 وی افزود: به همین دلیل، حمایت از برگزاری چنین رویدادهایی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شناخته شده، مطرح و مهم در مجموعه معاونت علمی مدنظر قرار گرفته است. امیدواریم این کنفرانس در بسیاری از زمینه‌های علمی، راه را برای ورود دانشجویان، پژوهشگران و فناوران به عرصه صنعت و پژوهش در حوزه مواد پیشرفته باز کند.

 صادق‌زاده با اشاره به فعالیت این ستاد در ۴ حوزه اصلی، مواد معدنی و فلزی، مواد شیمیایی و پتروشیمی، مواد نوظهور و ساخت پیشرفته، تأکید کرد: باتوجه ‌به تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته در این چهار حوزه، امیدواریم که در سال‌های آینده تحولات مثبتی را در حوزه مهندسی مواد شاهد باشیم. گفتنی است، همزمان با برگزاری دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی IMAT2023، اولین دوره مسابقات دانشجویی چاپ سه‌بعدی AM2C ، نیز ۷ و ۸ آذرماه در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد.

 

کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZWvx