با هدف معرفی و تشریح فعالیت‌ها؛

ستاد در کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران حضور یافت

ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت با شرکت در نمایشگاه این همایش در طی سه روز، به معرفی و تشریح فعالیت‌های خود پرداخت.

بیست و پنجمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و یازدهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فوتونیک ایران در تاریخ 9 لغایت 11 بهمن‌ماه سال جاری، با هدف آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهش و صنعتی کشور با فعالیت های یک دیگر؛ مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران؛ آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و برگزاری میزگردهای تخصصی در دانشگاه شیراز برگزار شد.
ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت با شرکت در نمایشگاه این همایش در طی سه روز، به معرفی و تشریح فعالیت‌های خود پرداخت. همچنین، در روز چهارشنبه 10 بهمن ماه 1397، دبیر ستاد در پنلی تخصصی به تشریخ وظایف و تاریخچه ستاد اشاره نمود و در ادامه، به همراه آقایان دکتر مجلس آرا، دکتر گودرزی و مهندس نظری پاسخگوی سوالات حضار بودند.
اپتیک غیر خطی، اپتیک کوانتمی، اپتیک هندسی، اپتیک جو و سنجش از دور، افزاره های بلور فوتونی، افزاره های پلاسمونی، افزاره‌های فراماده، افزاره های فیبر نوری، افزاره های نوری آلی و پلیمری، افزاره‌های نوری گرافنی، افزاره‌های نوری نیمرسانا، افزاره های تراهرتز، انبرک نوری، اندازه‌گیری بر پایه نور، بیوفوتونیک، پلاسما، تصویربرداری، سامانه‌های اپتوالکترومکانیکی میکرونی، سلول‌های خورشیدی، طیف نگاری، فناوری لایه های نازک، لیزرهای حالت جامد، لیزرهای نیمرسانا، مگنتو فوتونیک، مهندسی اپتیک، نانوساختارها و نانو ذرات نوری، هولوگرافی؛ محورهای تخصصی این رویداد بوده‌اند.
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Z4n1