نخستین فراخوان مرتبط با حوزه حمل و نقل:

شناسایی مجموعه‌های فعال داخلی برای تولید و بومی‌سازی ماده پلیمری مشابه 5526 Hytrel

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با هدف شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دارای پتانسیل بالقوه یا بالفعل برای تولید «ماده پلیمری مشابه 5526 Hytrel» فراخوانی منتشر نموده است.

به اطلاع مجموعه‌های دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان داخلی می‌رساند؛ ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت در نظر دارد، با هدف استفاده از توانمندی‌های مجموعه‌های فعال داخلی به‌منظور بومی‌سازی مواد مرتبط با صنعت حمل و نقل کشور، برای شناسایی و حمایت از شرکت‌های دارای پتانسیل بالقوه و یا بالفعل برای تولید ماده پلیمری مشابه 5526 Hytrel  (نمونه کاتالوگ‌های اصلی به پیوست) اقدام نماید.

با توجه به ارزیابی اولیه، این ماده یک ترموپلاستیک الاستومر برپایه پلی استر فاقد پلاستی‌سایزر است که از جمله خواص آن می‌توان به چقرمگی و قابلیت ارتجاع عالی، مقاومت بالا در برابر خزش، ضربه و خستگی، انعطاف‌پذیری در دماهای پایین و مقاومت در برابر تعداد قابل توجهی از روغن‌ها و حلال‌ها اشاره نمود. همچنین این دسته از مواد شکل‌پذیری خوبی برای استفاده در طراحی‌های پیچیده دارند و در آب‌بندها، عایق و پوشش کابل، سیستم کیسه هوا، داکت (کانال) هوا، لوله‌ها و شیلنگ‌ها و ... کاربرد دارد.

در مرحله نخست، این ستاد نسبت به شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های فعال داخلی اقدام می‌نماید. سپس در مرحله دوم، با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته، پس از ارزیابی و مشخص‌سازی مجموعه(های) داخلی توانمند و با هدف حمایت از توسعه تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز، معرفی آن‌ها به شرکت(های) بهره‌بردار نهایی در صنعت حمل و نقل، صورت خواهد پذیرفت.

واجدین شرایط مشارکت در این فراخوان عبارتند از:

مجموعه‌های واجد شرایط یکی از شرایط فوق و علاقه‌مند به حمایت از تولید بومی مواد مورد نیاز کشور، می‌بایست حداکثر تا 1399/6/20  موارد ذیل را به پست الکترونیک (Pamstaff.calls@gmail.com) ارسال نمایند:

نامه اعلام توانمندی و آمادگی شرکت:

در این نامه ضمن ارسال رزومه شرکت، معرفی حوزه فعالیت، توانمندی‌ها و اعلام آمادگی شرکت، موارد ذیل درخصوص موضوع فراخوان می‌بایست ذکر گردد:

-  زیرساخت موجود، میزان تولید و پتانسیل توسعه آن (در صورت داشتن تولید فعلی نمونه مشابه خارجی)؛

-  قیمت محصول؛

-  میزان فروش و بازار شرکت؛

-  پیشنهاد طرح تولید و مشخصات محصول (در صورت در برنامه تولید داشتن نمونه مشابه خارجی)؛

کاتالوگ محصول شرکت:

کاتالوگ معرفی نمونه محصول دارای مشخصات مشابه و یا نزدیک به کاتالوگ نمونه خارجی مورد نیاز است(در صورت داشتن تولید فعلی نمونه مشابه خارجی).

 

امکان دریافت اطلاعات تکمیلی از طریق دفتر این ستاد به شماره 22414193-021 داخلی 1211، فراهم می‌باشد.

//isti.ir/ZBDp