با همت ستاد برگزار شد؛

نخستین نشست شورای همفکری مواد پیشرفته و ساخت

جلسه شورای همفکری بخش مواد پیشرفته و ساخت در روز شنبه، مورخ 6 بهمن 97، در محل دفتر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

جلسه شورای همفکری بخش مواد پیشرفته و ساخت در روز شنبه، مورخ 6 بهمن 97، در محل دفتر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در ابتدای این جلسه که با هدف اخذ نظرات و تجارب از برخی از پیشکسوتان حوزه مواد و ساخت ترتیب داده شده بود، دکتر حمید لطیفی، دبیر ستاد، شرح مختصری در باره اهمیت این حوزه فناوری و فعالیت‌های انجام شده در دوره پیشین ارائه نمودند. در ادامه نظرات متخصصین در باره حیاتی بودن سرمایه‌گذاری در بخش مواد برای توسعه کشور طرح شد. کلیدی بودن اولویت‌بندی نیازها و مزایای تجاری کشور در این بخش و تاثیر آن بر افزایش تاثیر حمایت‌های دولتی از دیگر مباحث این جلسه بود.
در این جلسه پیشنهادهایی در خصوص تشکیل کارگروه هایی برای تعیین اولویت در زیربخش‌های حوزه مواد و ساخت ارائه شد. در بخش دیگری از این جلسه مباحثی در خصوص مغفول ماندن بخش محیط زیست از نظر متخصصان حوزه مواد و ساخت و اهمیت هدایت مراکز تحقیقاتی به سوی توسعه مواد و فناوری‌های زیست سازگار و بازیافت طرح شد. از پیشنهادهای دیگر طرح شده در این جلسه، معرفی نماینده ستاد در دانشگاه‌ها و متمرکزسازی اطلاعات تحقیقات انجام شده در سازمان‌‎ها و صنایع مختلف، برای پیشگیری از تکرار موضوعات است.
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZQei