فناوری‌های مواد و ساخت:

نقش لاکتات آلومینیوم در بهبود رفتار دیرگدازهای با قابلیت ریخته‌گری و دارای MgO

توسعه مواد معدنی دارای پیوند MgO با قابلیت ریخته‌گری، همچنان یک موضوع مهم برای تولیدکنندگان مواد نسوز و کابران نهایی این مواد، بر اساس ویژگی گسترده تشکیل Mg(OH)2 است.

توسعه مواد معدنی دارای پیوند MgO با قابلیت ریخته‌گری، همچنان یک موضوع مهم برای تولیدکنندگان مواد نسوز و کابران نهایی این مواد، بر اساس ویژگی گسترده تشکیل Mg(OH)2 است. منیزیم هنگام قرار گرفتن در معرض آب، هیدراته می‌شود و نیاز است فاز هیدراته تولید شده به درستی در ریزساختار تولید شده جایابی شود تا از تولید ترک جلوگیری شود. بنابراین این نکته بسیار مهم است که گزینه‌های دیگری برای کنترل یا تغییر سرعت واکنش هیدراتاسیون MgO، باشد و بدین وسیله به بهینه‌سازی و مقاومت مکانیکی خام مواد معدنی با قابلیت ریخته‌پذیری، کمک کند. بنابراین، خشک کردن سریع و ایمن این نسوزها را می‌توان هنگام تولید Mg(OH)2 با مواد افزودنی مناسب انجام داد.
در تحقیقات اخیر، از لاکتات آلومینیوم (AL) (به مقدار 0.5 تا 1 درصد وزنی) به عنوان یک ماده افزودنی احتمالی برای تغییر هیدراتاسیون و رفتار خشک کردن مواد ریخته‌گری قابل ارتعاش پیوند شده با منابع مختلف MgO استفاده شده است. با استفاده از این تغییر در رفتار هیدراتاسیون مواد نسوز، مخلوط‌های بدون ترک تهیه شده از MgO، مقاومت مکانیکی بهتر، زمان ماندگاری بیشتری در محیط های آبی و نفوذپذیری بیشتری نشان می‌دهند. نکته قابل توجه اینکه این نمونه‌ها در شرایط گرمایش شدید ( 20 درجه بر دقیقه) هیچ انفجاری مشاهده نشده است.
منبع:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0272884220309500
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZnW3