گزارش موسسه Wohlers سال 2019:

نیم نگاهی به رشد قابل توجه در بخش مواد مصرفی چاپ سه بعدی

شرکت مشاوره Wohlers Associates، هر ساله گزارشی از مطالعات جهانی خود، که در مورد توسعه، رشد و آینده صنعت چاپ سه بعدی را منتشر می‌کند. گزارش سال 2019 این موسسه نیز تحولات صنعت ساخت افزایشی را از جنبه‌های کاربرد، طراحی، سرمایه گذاری، مواد، پتنت، تحقیقات، خدمات، نرم افزار ها، استانداردها، راه‌اندازی ماشین‌ها، و سیستم‌ها مورد ارزیابی قرار داده است.

شرکت مشاوره Wohlers Associates، هر ساله گزارشی از مطالعات جهانی خود، که در مورد توسعه، رشد و آینده صنعت چاپ سه بعدی را منتشر می‌کند. گزارش سال 2019 این موسسه نیز تحولات صنعت ساخت افزایشی را از جنبه‌های کاربرد، طراحی، سرمایه‌گذاری، مواد، پتنت، تحقیقات، خدمات، نرم افزار ها، استانداردها، راه‌اندازی ماشین‌ها، و سیستم‌ها مورد ارزیابی قرار داده است. علاوه بر نویسندگان اصلی مجموعه، این شرکت از تجمیع نظرات 127 سرویس گیرنده، 71 تولید کننده چاپگر سه بعدی صنعتی و 30 تولید کننده چاپگرهای رومیزی و محققانی از چند دانشگاه و شرکت بزرگ مصرف کننده خدمات ساخت افزایشی به جهت تنظیم این گزارش مرجع استفاده کرده است. این گزارش جزئیات طیف گسترده‌ای از تحولات در صنعت چاپ سه بعدی در سراسر جهان را در بر می‌گیرد.
گزارش سال 2019 شامل چندین ویژگی جدید می باشد، از جمله:
• مزایا و چالش‌های طراحی برای AM
• تولید، قیمت‌گذاری و استفاده از پودرهای فلزی
•فهرست 107 سرمایه‌گذاری اولیه که تقریبا 3/1 میلیارد دلار ارزش دارد
•جداول سیستم‌ها، تامین کنندگان مواد مصرفی، ابزارهای نرم‌افزاری و تحولات جدید

بسیاری از فعالیت‌های ذی نفعان این فناوری، مانند هوا فضا و خودرو، شامل برنامه‌ها و چشم انداز های استفاده از قطعات نهایی ساخت افزایشی در محصولات شرکت‌هایی مانند Boeing، Honeywell Aerospace و United Technologies Corp و همچنین، BMW، Jabil، Deutsche Bahn، FIT، Oerlikon، UPS، و بسیاری دیگر تشریح شده است. این گزارشات نشان می دهد امنیت سایبری، اتوماسیون پس از پردازش، استانداردهای صنعتی، مشارکت، توسعه مهارت‌ها و توسعه مواد اولیه از اولویت‌های اصلی این صنایع بوده است.
در زمینه مواد مصرفی، این گزارش اشاره می‌کند که بخش مواد در این صنعت در سال 2018 رشد چشمگیری داشته است. اطلاعات مربوطه به توسعه و رشد مصرف مواد AM اشاره دارد و نشان می‌دهد درآمد حاصل از چاپ سه‌بعدی فلزی، تقریبا 9/41 درصد افزایش یافته است. این رشد در ادامه روند رشد بالای 40٪ پنج ساله این بخش صنعت ارزیابی شده است. به نظر می‌رسد این حجم شدید از فعالیت تامین‌کنندگان و مشتریان مواد مصرفی، بیانگر چشم‌انداز افزایش استفاده از روش AM برای برنامه‌های تولیدی خواهد بود.

منبع:
https://wohlersassociates.com/
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZNA1