اطلاع‌رسانی:

ثبت نام ششمین دوره خدمات بیمه تکمیلی درمان ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور

به اطلاع فعالان حوزه ستاد می‌رساند؛ شبکه فناوری و نوآوری ایران(تینت) در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و استارت آپ‏‌ها، ششمین دوره ثبت‌‏نام و ارائه بیمه تکمیلی را با همکاری پارک فناوری پردیس و بیمه دانا فراهم کرده است.

شبکه فناوری و نوآوری ایران(تینت) در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و استارت آپ‏‌ها، ششمین دوره ثبت‌‏نام و ارائه بیمه تکمیلی را با همکاری پارک فناوری پردیس و بیمه دانا فراهم کرده است.
پوشش جامع خدمات درمانی: این قرارداد سطح جامع و کم‌‏نظیری از خدمات درمانی را ارائه می‌دهد؛ شامل هزینه‌های بیمارستانی تخصصی و عمومی، زایمان، درمان نازایی، انواع هزینه‌های پاراکلینیکی، دندانپزشکی و سایر هزینه‌های درمانی.
ارائه تخفیف‌های ویژه در حق بیمه‌های هر طرح برای شرکت: نرخ حق بيمه از طريق اين طرح در مقايسه با ساير بيمه‌های درمان تکمیلی و طرح‌‏های مشابه به میزان قابل توجهی پایین‌‏تر و ارزان‏‌تر است.
بدون محدودیت تعداد پرسنل: دیگر شرکت‏‌های کوچک و متوسط از بیمه تکمیلی محروم نیستند، چرا که اصلی‌ترين ويژگی اين طرح، نداشتن محدوديت 50 نفر پرسنل برای شرکت‌هاي طرف قرارداد است.
ارایه چهار سطح خدمت برای سلیقه‏‌های مختلف و بودجه‌های متفاوت: چهار طرح خدمات درمان تکمیلی با تعهدات و قیمت‏‌های متفاوت برای انتخاب ارایه شده است.
تحت پوشش قراردادن والدین بیمه‌شدگان اصلی: کارکنان شرکت‌هایی که بیمه می‌شوند می‌توانند والدین خود را (تا سقف سنی ۷۰ سال) بدون افزایش حق بیمه، تحت پوشش خدمات قرار دهند.
بدون محدودیت سن: کلیه بیمه شدگان اصلی و همسر و فرزندان بدون محدودیت سن و با حق بیمه یکسان تحت پوشش قرار می گیرند.
شرایط عمومی
۱. شرکت‌های عضو پارک‌ها و مجتمع‌‏های فناوری، مراکز نوآوری، شرکت‏‌های دانش‌بنیان و خلاق، شرکت‏‌های نوآور و استارت آپ‏‌ها می‌‏توانند پس از ثبت‌نام در شـبکه فناوری و نوآوری ایران (تینت)، به صورت برخط تقاضای ثبت‌نام و دریافت خدمات بیمه تکمیلی را برای خود و اعضای خانواده‌شان داشته باشند.
۲. در این طرح، افراد صرفاً با داشتن بیمه‌گر پایه (تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی) می‌توانند برای ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی اقدام کنند.
۳. هر شرکت می‌تواند کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی خود و اعضای خانواده‌شان (شامل همسر، فرزندان، پدر و مادر بیمه‌شده اصلی) را در قالب یکی از طرح های انتخابی بیمه نماید .
۴. حداقل تعداد کارمندان هر شرکت (طبق لیست بیمه تامین اجتماعی) که می‌بایست برای ثبت‌نام معرفی شوند، براساس شرایط زیر است:
درصورتی که کارمندان‌ شرکت کمتر از 20 نفر هستند، حداقل 70 درصد متقاضی بیمه داشته باشند.
در صورتی که کارمندان شرکت بین 20 تا 50 نفر هستند حداقل 60 درصد متقاضی بیمه داشته باشد.
در صورتی که کارمندان شرکت بالای 50 نفرهستند، حداقل 50 درصد متقاضی بیمه داشته باشند.
شرکت‏‌ها لازم است کارکنان تمام‌وقت متقاضی را به همراه همۀ افراد خانواده تحت تکفل ثبت نام نمایند.

نحوه پرداخت حق بیمه
۱. مبلغ حق بیمه توسط شرکت‌های عضو به صورت 35 درصد نقد و درهنگام ثبت‌نام و مابقی مبلغ به صورت اقساطی حداکثر در 8 قسط(براساس تعداد نفرات ثبت نام شده) دریافت خواهد شد؛ توجه شود که شرکت‌ها مسئولیت حقوقی پرداخت شدن حق بیمه را خواهند داشت.
۲. درصورت پرداخت نقدی، حق بیمه درمان تکمیلی مشمول 10 درصد تخفیف خواهد شد.
۳. بیمه‌شده‌های اصلی در طول قرارداد با حق بیمه متناسب با سقف تعهد شرکت بیمه، تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار خواهند گرفت.
۴. ارایه خدمات بیمه 12 ماه است. این زمان از تاریخ 1399/03/05 شروع و در تاریح 1400/03/05 تمام می‌شود.
۵. دوره انتظار براي زایمان 6 ماه و برای بیماری‌های مزمن 3 ماه است.
‌مهلت ثبت‌نام و ورود اطلاعات متقاضیان و پرداخت برخط برای استفاده از خدمات بیمه تا تاریخ 1399/02/31 است.
تاریخ شروع پوشش خدمات بیمه تکمیلی ازتاریخ 1399/03/05 خواهد بود، ولیکن بدلیل اینکه ثبت نام کشوری است و ممکن است تجمیع مدارک تمامی شرکت‌ها کمی زمان‌بر باشد احتمال دارد ثبت و نمایش اطلاعات در سامانه بیمه با 30 روز تاخیر انجام شود.
بنابراین لازم است شرکت‌ها و افراد ثبت‌نام شده برای استفاده از خدمات تا قبل از تحویل کارت‌های درمانی، موارد زیر را مدنظر داشته باشند:
۱. شرکت‌هایی که پرداخت خود را انجام داده‌اند، هزینه‌های پزشکی بیمه‌شدگان را تا اعلام زمان‌های تحویل مدارک نزد خود نگهداری کنند و پس از تعیین زمان و مکان تحویل مدارک، به واحد متولی مراجعه کنند.
۲. درصورت نیاز به استفاده از خدمات بیمارستانی و بستری و برای دریافت معرفی‌نامه با شماره 35-76250036-021 تماس حاصل فرمایید.
برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی، کاربر می‌بایست:
۱. از طریق کلیک بر روی لینک ثبت نام در صفحه اصلی سایت شـبکه فناوری و نوآوری ایران وارد سامانه ثبت نام بیمه شود.
۲. درصورتی که شرکت عضو شـبکه فناوری و نوآوری ایران نشده است، می‌تواند از طریق گزینه عضویت مراحل ثبت‌نام را انجام بدهد.
۳. پس از ورود به سامانه و انتخاب گزینه ثبت‌نام از منوی اصلی، قراردادی که شرکت می‌تواند در آن ثبت نام کند نمایش داده می‌شود.
در صورتی که شرکت شما جزو شرکت‌‌های مشمول طرح است ولی قراردادی ندیده‌اید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
۴. با کلیک روی دکمه شروع ثبت‌نام، توضیحات مربوط به ثبت‌نام و قرارداد نمایش داده می‌شود. لازم است کاربر ضمن مطالعۀ توضیحات، نیازمندی‌های لازم برای ثبت‌نام را تهیه کند، این نیازمندی‌ها شامل این موارد است:
دانلود و تکمیل نمونه نامه درخواست استفاده از خدمات بیمه تکمیلی در سربرگ شرکت
لیست بیمه تامین اجتماعی شرکت که نام بیمه‌شدگان اصلی باید در آن ثبت شده باشد.
داشتن کارت ملی، تاریخ تولد، نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، جنسیت، وضعیت تاهل، وضعیت استخدام (قراردادی، رسمی، پیمانی، بازنشسته)، شماره همراه و شماره شبا
برای فرزندان مونث بالای 18 سال به شرط عدم اشتغال به کار و ازدواج، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه فرزند باید در مراحل ثبت نام بارگذاری شود.
فرزندان ذکور تحت تکفل تا 22 سال، به شرط عدم اشتغال به کار و ازدواج، می‌توانند ثبت‌نام شوند. (در مورد دانشجویان با ارایه گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجویان مقطع دکترا حداکثر تا سن 26 سال تمام تحت پوشش هستند و نیاز است در مراحل ثبت نام گواهی اشتغال به تحصیل بارگذاری شود)
شرکت می‌تواند کلیه کارکنان بازنشسته تمام‌وقت خود را صرفاً در ابتدای قرارداد به همراه همه افراد خانواده تحت تکفل (همسر و فرزندان) بیمه کند و نیاز است در زمان ثبت نام تصویر قرارداد کاری تمام‌وقت یکساله به همراه تصویر صفحه اول دفترچه بیمه‌گر پایه بارگذاری شود.
۵. پس از مطالعه موارد فوق روی دکمه ادامه کلیک کنید، در این مرحله قوانین بیمه برای ثبت‌نام نمایش داده می‌شود، پس از مطالعه قوانین و درصورت قبول شرایط، روی گزینه «با قوانین موافق هستم، انتخاب طرح» کلیک کنید.
همه کاربران محترم متقاضی استفاده از خدمات بیمه تکمیلی توجه داشته باشند که مسئولیت عدم رعایت ضوابط و ثبت افرادی که واجد شرایط نیستند، بر عهده فرد است و ضمن حذف این افراد از لیست هزینه‌های پرداختی برای ثبت‌نام، برگردانده نمی‌شود.
۶. پس از تایید قوانین، چهار طرح بیمه درمان تکمیلی با سطح تعهدات متفاوت و چهار طرح بیمه عمر و حوادث نمایش داده می‌شود، که لازم است شرکت یک طرح بیمه درمان تکمیلی را به همراه طرح بیمه عمر و حوادث انتخاب کند و روی ادامه کلیک کند.
منبع:
http://daneshbonyan.isti.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=2&fkeyid=&siteid=2&pageid=128&newsview=50810
کلمات کلیدی
//isti.ir/ZPL3