فراخوان پروژه‌های تحقیقاتی:

مدل‌سازی انتشار آلاینده‌های ذوب آهن اصفهان

لزوم پایش و کنترل هر واحد صنعتي كه آلاينده محيط زيست تولید می‌نماید، واضح و مبرهن است. در همین راستا؛ فعالان علاقه‌مند حوزه فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت می‌توانند پیشنهادهای فنی پروژه تحقیقاتی خود را با موضوع «مدل‌سازی انتشار آلاینده‌های ذوب آهن اصفهان» به ایمیل pam@isti.ir ارسال فرمایند.

لزوم پایش و کنترل هر واحد صنعتي كه آلاينده محيط زيست تولید می‌نماید، واضح و مبرهن است. با توجه به اینکه آلاينده هاي هوا در درون محوطه صنعتي ساكن نمانده و بسته به شدت و جهت وزش باد پراكنده مي گردند، پایش دشوارتر مي شود. از همين روي آلودگي هوا تابع - حركت سيالات بوده و ممكن است و به منظور سنجش غلظت آلاينده‌ها می‌توان راه‌اندازي ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هوا و همچنین استفاده از داده‌هاي موجود در خصوص آلاينده ها و استفاده از مدل‌هاي محاسباتي استفاده نمود. گزينه اول به علت هزينه بالاي خريد و نگهداري از تجهيزات مورد، بسيار پرهزينه است؛ لذا مي‌توان از مدل‌هايي استفاده كرد كه بتوانند تغييرات ميزان آلاينده ها را با توجه به اطلاعات اوليه محاسبه نمايند.
شرکت ذوب‌آهن اصفهان با توجه به ماهیت فرایندها و تجهیزات مورد استفاده در تولید محصولات خود، می‌تواند مورد پایش قرار گیرد. در همین راستا؛ فعالان علاقه‌مند حوزه فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت می‌توانند پیشنهادهای فنی پروژه تحقیقاتی خود را با موضوع «مدل‌سازی انتشار آلاینده‌های ذوب آهن اصفهان»، حداکثر تا تاریخ 25 دی‌ماه جاری به ایمیل pam@isti.ir ارسال فرمایند.
برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با دفتر ستاد به شماره 22414193-021 داخلی 1211 تماس حاصل فرمایید.
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZJGi