انتشار هندبوک راهنمای سازه‌های فلزی توسط BCSA

انجمن سازه‌های فولادی بریتانیا (BCSA)، چاپ جدید هندبوک راهنمای سازه‌های فلزی قدیمی خود را، منتشر کرده است که ابتدا در سال 1984 چاپ شده‌ است.

انجمن سازه‌های فولادی بریتانیا (BCSA)، چاپ جدید هندبوک راهنمای سازه‌های فلزی قدیمی خود را، منتشر کرده است که ابتدا در سال 1984 چاپ شده‌ است. در این کتاب، بخش‌های با عنوان ساختارهای تاریخی آهن و فولاد، شامل اطلاعات تکمیلی برای مهندسان در مورد مواد و خصوصیات ساختارهای فولادی ساخته شده در گذشته است.
با وجود بسیاری از سازه‌های چدنی، آهن کارشده و سازه‌های فولادی اولیه که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، ضروری است مهندسین در صورت نیاز به تعمیرات، تغییرات یا تقویت برای تغییر کاربری، به اطلاعات عملی در مورد انواع مواد، خصوصیات آنها و اندازه‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشند.
هندبوک راهنمای ساخت‌وساز سازه‌های تاریخی BCSA یکی از کتاب‌هایی است که مدت 35 سال است که برای کسانی که وظیفه بازرسی، تحقیق و ارزیابی سازه‌های فلزی تاریخی را بر عهده دارند، کاربردی و مرجع بود هاست. به گفته BCSA، هدف از انتشار چاپ جدید، بازنویسی سند اصلی نیست، بلکه هدف اضافه کردن اطلاعات بیشتر به آن است. در این نسخه جدید، نوشته شده توسط دکتر David Gent، اطلاعاتی را که خواندن آنها بسیار آسان است، چاپ شده است. درحالی‌که تاکنون دسترسی به این اطلاعات فقط از طریق انواع اسناد قدیمی در دسترس بوده است و تعداد کمی از مهندسین به آن دسترسی پیدا کرده و یا قادر به یافتن آن هستند، و در کمک به تحقیقات برای تعیین موارد زیر بسیار ارزشمند خواهند بود:
-مواد احتمالی ( یعنی چدن، آهن کار شده یا فولاد)
-مشخصات فنی سازه‌های مختلف
-استحکام موادی که سازه‌ها از آن ساخته شده‌اند.
منبع:
https://www.newsteelconstruction.com/wp/historic-steelwork-publication-from-bcsa-2/
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zup3