فناوری های مواد و ساخت:

تاسیس موسسه تحقیقاتی لاستیک و تسهیل یک قرن فعالیت تحقیقاتی لاستیک طبیعی در سریلانکا

موسسه تحقیقات لاستیک سریلانکا در نوع خود جز اولین مراکز اصلی در جهان است و پیشگام در پرورش درخت Hevea است.

در سال 1876 سریلانکا به عنوان قطب اصلی وارد کننده لاستیک به جنوب شرقی آسیا شناخته می شد. از ابتدای سال 1909 ، تحقیقات در مورد لاستیک در سریلانکا گسترش یافت و این کشور پشتیبان مشاوره و تحقیقات برای صنعت کاشت درختان مورد اتفاده برای تولید لاستیک با رشد سریع بود و به تدریج به مرکز برتری تحقیق و توسعه تبدیل شد.

موسسه تحقیقات لاستیک سریلانکا در نوع خود جز اولین مراکز اصلی در جهان است و پیشگام در پرورش درخت Hevea است. مجموعه Wickham در این موسسه با تلاش های اخیر خود توانسته است برداشتی بیش از 10 برابر محصول تولید شده ایجاد کند. در این راستا تحقیقات در مورد تکنیک های بهبود گلخانه، مدیریت یکپارچه مواد مغذی ، روش های موثر برداشت و سیستم های کشاورزی کارآمد منجر به افزایش بهره وری زمین شده است.

همچنین دانشمندان این مجموعه، با تمرکز بر فرآوری و تولید محصول از لاستیک، روشهای پیشرفته تصفیه پساب و تکنیک های خشک کردن را ضمن معرفی مواد شیمیایی ایمن و موثر ابداع کرده اند. پیشرفت های فنی برای افزایش بیشتر بهره وری و انتشار موثر دانش به ذینفعان از طریق تکنیک های جدید ، از منافع اصلی برای آینده این صنعت است.

منبع:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780128188439000023

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZkKq