معرفی شرکت‌های پیشرو:

شرکت سرامیک RAK

یکی از پنج شرکت تولیدکننده کاشی در جهان، شرکت سرامیک RAK ، در امارات مستقر است. این سازمان که در سال 1989 تاسیس شد، سالانه بیش از 100 میلیون مترمربع کاشی و میلیون‌ها محصول بهداشتی و تولیدات لوازم غذاخوری را ایجاد می‌کند.

کاشی‌ها، بلوک‌های ساختمانی از انواع سرامیک‌های جهانی هستند. یکی از پنج شرکت تولیدکننده کاشی در جهان، شرکت سرامیک RAK ، در امارات مستقر است. این سازمان که در سال 1989 تاسیس شد، سالانه بیش از 100 میلیون مترمربع کاشی و میلیون‌ها محصول بهداشتی و تولیدات لوازم غذاخوری را ایجاد می‌کند. این شرکت از 21 کارخانه خود در سراسر امارات متحده عربی، هند و بنگلادش کالاهای خود را به 150 کشور جهان صادر می‌کنند. کاشی‌های سرامیک RAK را می‌توان در داخل و نمای ساختمان‌هایی مانند برج خلیفه در دبی و استادیوم Wembley در انگلستان یافت.
مدیرعامل سرامیک RAK، به Euronews توضیح داد که سرامیک‌های سفارش شده، امروز نیروی محرکه تجارت هستند. وی گفت با تحول فناوری، ما امروز قادر به چاپ روی هر سطحی از کاشی هستیم. تیم این شرکت اسلب‌های سرامیکی به بزرگی 135 در 305 سانتی‌متر تولید می‌کنند که می‌توانند دارای طرح‌ها یا چاپ‌ها روی آنها باشند که ظاهری مانند سنگ مرمر، فلز یا چوب روی کاشی‌ها ایجاد می‌کنند. این شرکت استدلال می‌کند که محصولات آن نسبت به کالاهای طبیعی دوام بیشتری دارند. پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری باعث شده است که سرامیک‌های RAK در سال‌های اخیر از هزینه‌های اصلی خود کم کند. به این صورت که آنها از گرمای کوره برای تولید برق استفاده می‌کردند و این باعث کاهش هزینه می‌شد.
ماه ژوئن، درآمد سالانه شرکت تولیدکننده سرامیک RAK، 350 میلیون دلار درآمد داشته است که بیشتر توسط تقاضای داخلی امارات و به دنبال آن اروپا بوده است.
بر اساس تحقیقات ACIMAC (انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات سرامیکی ایتالیا)، چین و هند بیش از نیمی از تولید کاشی و سرامیک جهان را به خود اختصاص داده است. درحالی‌که کشورهای خاورمیانه شامل ایران، ترکیه و مصر، در بین ده کشور تولیدکننده کاشی هستند. در این گزارش همچنین آمده است که بزرگ‌ترین واردکننده کاشی و سرامیک در سال جاری ایالات‌متحده آمریکا بوده است و پس‌ازآن عراق و عربستان سعودی قرار دارند.
منبع:
https://www.euronews.com/2019/11/15/this-is-how-one-uae-company-is-fortifying-the-ceramics-industry
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zfu3