لیست اخبار صفحه :8
ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ساخت پوشش هیدروفیل ضد رسوب و ضد باکتری از طریق سلولیگومرهای سنتز آنزیمی
فناوری های مواد و ساخت:

ساخت پوشش هیدروفیل ضد رسوب و ضد باکتری از طریق سلولیگومرهای سنتز آنزیمی

بر اساس یک مطالعه جدید، گلوکز β-D با گروه فنلی (آربوتین) به عنوان آغازگر، با گلوکز 1-فسفات (G1P) تحت کاتالیز کلستریدیوم ترموسلوم برای سنتز سلولیگومر ضد باکتری واکنش نشان داده شده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان مکانیزم رسوب در اتمایزرهای ایربلاست و مهار آن برای نمک زدایی آب
فناوری های مواد و ساخت:

مکانیزم رسوب در اتمایزرهای ایربلاست و مهار آن برای نمک زدایی آب

خیرا یک اتمیزاسیون ایربلاست لایه مایع جدید برای جلوگیری از رسوب ارائه شده است. بر این اساس، جلوگیری کامل از رسوب در طول 14 ساعت برای میزان شوری ppm 100000 نشان داده شده است. اتمیزه کردن لایه مایع را می­توان در اتمایزرهای موجود نیز اجرا کرد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان توسعه یک چارچوب برای پیش‌بینی دقت محوری و بهینه‌سازی شکل‌دهی خمشی لوله فلزی
فناوری های مواد و ساخت:

توسعه یک چارچوب برای پیش‌بینی دقت محوری و بهینه‌سازی شکل‌دهی خمشی لوله فلزی

در حال حاضر، مکانیزم برگشت فنری به دلیل ویژگی‌های پیچیده تغییر شکل پلاستیک مواد فلزی هنوز نامشخص است. به دست آوردن اطلاعات دقیق برگشت فنری محوری قبل از شکل­دهی خمشی دشوار است. برای کاهش این مشکل، بر اساس دستاوردهای جدید در این زمینه، یک چارچوب بهینه ­سازی جدید ساخته شده است که برای اولین بار سری تغییرات شعاع را به عنوان شاخص ارزیابی دقت محوری در نظر می­گیرد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ساختار پوسته-هسته مانند در آلیاژ با آنتروپی بالای CoCrCuTiV و تأثیر آن بر خواص فشاری
فناوری های مواد و ساخت:

ساختار پوسته-هسته مانند در آلیاژ با آنتروپی بالای CoCrCuTiV و تأثیر آن بر خواص فشاری

در تازه ­ترین تحقیقات، یک آلیاژ آنتروپی بالا فلز واسطه سه بعدی جدید، CoCrCuTiV، مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی، یک ساختار مزوسکوپی هسته مانند در آلیاژ مورد مطالعه ( به صورت ریختگی) مشاهده شده است و تاثیر این ساختار بر خواص فشاری آلیاژ مورد بررسی قرار گرفته است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری  دولت هلند در فوتونیک مجتمع
فناوری های فوتونیک و لیزر:

سرمایه گذاری دولت هلند در فوتونیک مجتمع

دولت هلند و مجموعه ای از سازمان های دیگر قصد دارند 1.1 میلیارد یورو را طی شش سال به PhotonDelta، اتحاد "اکوسیستم فرامرزی" که برای ایجاد قابلیت فوتونیک مجتمع در این کشور کار می کند، تزریق کنند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان پیشرفت‌های اخیر برای باتری‌های روی-گاز (Zn-gas) فراتر از باتری‌های روی-هوا/اکسیژن (Zn-air/oxygen)
فناوری های مواد و ساخت:

پیشرفت‌های اخیر برای باتری‌های روی-گاز (Zn-gas) فراتر از باتری‌های روی-هوا/اکسیژن (Zn-air/oxygen)

در یک بررسی جدید، دستاوردهای اخیر در باتری‌های معمولی روی-گاز، فراتر از باتری‌های روی-هوا، عمدتاً شامل باتری‌های Zn-CO2، Zn-N2 و Zn-NO - ، با هدف روشن کردن نحوه عملکرد این گازها برای تبدیل الکتروشیمیایی در باتری‌های روی-گاز مرور شده است. در این تحقیق، مواد شیمیایی با ارزش افزوده تولید شده و طراحی مواد کاتالیست کاتدی معرفی شده است و نشان داده است مکانیسم ذخیره انرژی این باتری‌های گاز-روی جدید به وضوح پیچیده است.

//isti.ir/Xwg1