فناوری های مواد و لیزر:

کاربرد روش ساخت افزایشی در صنایع هوافضا

در تازه ترین مطالعات، کاربرد ساخت افزایشی فلزات، مزایا، محدودیت ها و چالش های آن در صنایع هوافضا به طور جامع بررسی شده است.

در تازه ترین مطالعات، کاربرد ساخت افزایشی فلزات، مزایا، محدودیت ها و چالش های آن در صنایع هوافضا به طور جامع بررسی شده است. در این بررسی مثالهای موفقیت آمیزی از تکنیک ساخت افزایشی فلزات در صنایع هوافضا نشان داده شده است و پتانسیل رشد این تکنولوژی در صنایع مذکور مورد بحث قرار گرفته است. ساخت افزایشی فلزات شامل تکنیک های تولید است که در آن، مواد برای تولید اجزای فلزی ، معمولاً لایه به لایه ، اضافه می شوند. رشد چشمگیر این فناوری تا حدی ناشی از فرصتهای آن برای مزایای تجاری و عملکردی در صنعت هوافضا است.

فرصتهای اساسی برای ساخت افزایشی فلزات در کاربردهای هوافضا عبارتند از: کاهش قابل توجه هزینه و زمان تولید، مواد جدید و راه حل های طراحی منحصر به فرد، کاهش جرم اجزاء از طریق طرح های بسیار کارآمد کاهش وزن، و تجمیع اجزای متعدد برای افزایش عملکرد یا مدیریت ریسک ، به عنوان مثال از طریق ویژگی های خنک کننده داخلی در اجزای تحت حرارت یا حذف فرآیندهای اتصال سنتی. این فرصتها به صورت تجاری در طیف وسیعی از کاربردهای هوافضا از جمله موتورهای موشک سوخت مایع ، تانکهای پیشران ، اجزای ماهواره ، مبدلهای حرارتی ، ماشینهای توربو ، دریچه ها و پایداری سیستمهای قدیمی استفاده می شود. در این کار تحقیقاتی، به طور ویژه ای، سناریوهای اصلی کاربردها و مزایای تجاری و فنی مربوط به ساخت افزایشی فلزات در این کاربردها نشان داده شده است. و نهایتا بر اساس این مشاهدات، چالش ها و فرصت های بالقوه برای ساخت افزایشی فلزات برای هر کاربرد برجسته شده است.

منبع:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264127521005633

 

 

 

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZKFr