درخواست طرح پیشنهادی (RFP):

ساخت مرکب رسانا بر پایه پلیمرهای رسانا

با عنایت به اهمیت توسعه فناوری در پیشرفت صنایع کشور و همچنین جهت‌دهی مجموعه‌های توانمند داخلی به‌سوی رفع نیازهای فناورانه، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، از فعالان این حوزه دعوت می‌نماید با در نظر گرفتن موارد 4گانه شرایط فراخوان، نسبت به تنظیم و ارسال پیشنهاد‌های همکاری خود به این ستاد اقدام نمایند.

با پیشرفت عمل و به وجود آمدن امکانات و صنایع جدید، هرروزه مواد هوشمند با قابلیت‌های جدید پا به عرصه فناوری و صنعت می‌گذارند که یک نمونه از این مواد، مرکب‌های رسانا هستند که با حضور خود انقلابی در صنایع گوناگون ازجمله مدارها و علم رباتیک ایجاد کردند و در این زمینه‌ها به‌عنوان رکن اصلی استفاده می‌شوند. حتی در مواردی به وجود آورنده شاخه‌های جدیدی از علم از جمله حسگرهای بی‌سیم بر پایه‌ی فناوري بازشناسي با امواج راديويي شده‌اند. این مواد نقش اساسی خود را هنگامی ایفا می‌کنند که نه به‌عنوان ماده اصلی بلکه در صنایع گوناگون در کنار دیگر مواد استفاده شده و در صورت نبود این فناوری و یا وابستگی در تأمین آن به خارج از کشور، امکان تولید یک محصول به‌طور کل از بازار داخل گرفته می‌شود.
با عنایت به اهمیت توسعه فناوری در پیشرفت صنایع کشور و همچنین جهت‌دهی مجموعه‌های توانمند داخلی به‌سوی رفع نیازهای فناورانه، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، از فعالان این حوزه دعوت می‌نماید با در نظر گرفتن موارد 4گانه زیر، نسبت به تنظیم و ارسال پیشنهاد‌های همکاری خود به این ستاد اقدام نمایند.
1-موضوع طرح:
تولید مرکب رسانا بر پایه پلیمرهای رسانا
2-هدف طرح:
پلیمرهای رسانا می‌توانند خواص تشکیل فیلم و اعمال این مرکب را بر عهده داشته باشند. این پلیمرها همچنین در صورت داشتن خواص الکتریکی بهبودیافته، به عنوان ماده اصلی در تولید مرکب‌های رسانا با قابلیت چاپ به شیوه‌های مختلف نیز می‌باشند.
هدف از انجام این طرح، سنتز یک جوهر رسانا با قابلیت چاپ و مهندسی خواص موردنظر مصرف‌کنندگان با توجه به نیازهای آنها و همچنین مواد و دستگاه‌های در دسترس در داخل کشور می‌باشد. ساخت این مرکب رسانا می‌بایست بر پایه پلیمرهای رسانا و در مقیاس پایلوت و با قابلیت چاپ به شیوه‌های مختلف، باشد.
3-بازار موضوع طرح:
بازار هدف، تولیدکنندگان کارت‌های امنیتی و تگ¬های با قابلیت شناسایی به‌وسیله امواج مغناطیسی بوده ولی بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده این محصول می‌تواند به‌طور مستقیم برای پرینت بردها و مدارهای الکتریکی به‌جای ساخت آنها، قطعات الکترونیکی که احتیاج به یک غشای رسانا نازک دارند مانند کیبوردهای نسل جدید استفاده شده و به‌طور غیرمستقیم در صنایع دیگر مانند باتری‌ها، کانداکتورها، نورهای LED و حافظه‌های هوشمند استفاده شوند.
4-شاخص‌های اختصاصی طرح:
اعلام آمادگی برای مشارکت از سوی یک واحد صنعتی مرتبط به طرح، موجب کسب امتیاز و همچنین اولویت‌دهی به طرح دریافتی می‌شود.
در این فراخوان از شخصیت‌های حقوقی (شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و ...) دعوت می‌شود؛ که در ارتباط با موضوع مورد اشاره در بند 1، پیشنهاد‌های خود را حداکثر تا تاریخ 98/9/30، از طریق بخش ارسال طرح در سایت این ستاد، ارسال نمایند. تمامی متقاضیان علاقه‌مند و توانمند، می‌توانند پس از مطالعه راهنمای ارسال طرح در سایت ستاد، ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت‌نام نموده و سپس پیشنهاد خود را با تکمیل فرم کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح، ارسال نمایند.
لازم به ذکر است که استفاده از حمایت‌های این ستاد منوط به تائید نهایی طرح پس از انجام ارزیابی، بررسی‌ و داوری‌های لازم می‌باشد. تکمیل و ارسال کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح به معنای پذیرش قطعی و دریافت حمایت نخواهد بود.
در صورت بروز هرگونه مشکل در تکمیل و یا ثبت اطلاعات در سایت ستاد، می‌توانید با دفتر ستاد به شماره 22414193-021 داخلی 1211، تماس حاصل نمایید.
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/ZMG2