درخواست طرح پیشنهادی (RFP):

ساخت ورق‌های سنگی (Stone Papers)

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت به منظور رفع ضعف‌های این صنعت در جهت پیشرفت صنایع کشور و همچنین جهت‌دهی مجموعه‌های توانمند داخلی به‌سوی رفع نیازهای فناورانه، از فعالان این حوزه دعوت می‌نماید با در نظر گرفتن موارد 3 گانه مشروح در متن خبر، نسبت به تنظیم و ارسال پیشنهاد‌های همکاری خود به این ستاد اقدام نمایند.

ورق‌های سنگی که به ورق‌های پلاستیکی زیستی نیز معروف هستند، ورق‌هایی با خواص فیزیکی - شیمیایی بالا و بادوام محسوب می‌شوند که در صنایع بسته بندی، لوازم التحریر، جزوه و بوشور، پوستر، کتاب‌ها و مجلات نفیس، کیف‌ها و غیره کاربرد دارند و امروزه روند رو به رشدی در جایگزینی کاغذهای سلولزی و هم چنین پلاستیک ها و لوازم بسته بندی در سطح جهان نشان می‌دهند. این نوع ورق‌ها علاوه بر اینکه بازار وسیعی دارند تا حد چشمگیری از قطع درختان بابت ساخت کاغذهای سنتی جلوگیری می‌کنند و هم چنین استفاده از پلاستیک‌های تخریب ناپذیر در طبیعت را محدود می کنند. از طرفی، نظر به اینکه یکی از مواد اصلی ساخت این نوع ورق‌ها از سنگ آهک تهیه می‌شود و ایران دارای معادن خوبی از سنگ آهک است، این محصول افق صادراتی بسیار خوبی دارد.
در این راستا، ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت به منظور رفع ضعف‌های این صنعت در جهت پیشرفت صنایع کشور و همچنین جهت‌دهی مجموعه‌های توانمند داخلی به‌سوی رفع نیازهای فناورانه، از فعالان این حوزه دعوت می‌نماید با در نظر گرفتن موارد 3 گانه زیر، نسبت به تنظیم و ارسال پیشنهاد‌های همکاری خود به این ستاد اقدام نمایند.
1-موضوع طرح:
تولید ورق‌های سنگی (Stone Papers)
2-هدف طرح:
فرموله کردن و تکمیل فرمولاسیون‌های موجود و نیز طراحی ماشین آلات برای ساخت ورق‌های سنگی در مقیاس کارگاهی و صنعتی.
3-شاخص‌های اختصاصی طرح:
اعلام آمادگی برای مشارکت از سوی یک واحد صنعتی مرتبط به طرح، موجب کسب امتیاز و همچنین اولویت‌دهی به طرح دریافتی می‌شود.
در این فراخوان از شخصیت‌های حقوقی (شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و ...) دعوت می‌شود؛ که در ارتباط با موضوع مورد اشاره در بند 1، پیشنهاد‌های خود را حداکثر تا تاریخ 98/12/25، از طریق بخش ارسال طرح در سایت این ستاد، ارسال نمایند. تمامی متقاضیان علاقه‌مند و توانمند، می‌توانند پس از مطالعه راهنمای ارسال طرح در سایت ستاد، ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت‌نام نموده و سپس پیشنهاد خود را با تکمیل فرم کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح، ارسال نمایند.
لازم به ذکر است که استفاده از حمایت‌های این ستاد منوط به تائید نهایی طرح پس از انجام ارزیابی، بررسی‌ و داوری‌های لازم می‌باشد. تکمیل و ارسال کاربرگ نهایی پیشنهاد طرح به معنای پذیرش قطعی و دریافت حمایت نخواهد بود.
در صورت بروز هرگونه مشکل در تکمیل و یا ثبت اطلاعات در سایت ستاد، می‌توانید با دفتر ستاد به شماره 22414193-021 داخلی 1211، تماس حاصل نمایید.
کلمات کلیدی

تصاویر

//isti.ir/Zyr3