لیست اخبار صفحه :13
ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان تأثیر حالت تغییر شکل بر ویژگی‌های تغییر شکل داغ و تکامل ریزساختاری در آلیاژهای Cu-Cr-Zr-Ti
فناوری های مواد و ساخت:

تأثیر حالت تغییر شکل بر ویژگی‌های تغییر شکل داغ و تکامل ریزساختاری در آلیاژهای Cu-Cr-Zr-Ti

تازه ترین تحقیقات نشان می دهد رفتار تغییر شکل داغ آلیاژ Cu-Cr-Zr-Ti با تغییر حالت (مد) تغییر شکل متفاوت می شود. بر اساس این بررسی ها، فشرده سازی تک محوری منجر به یک ریزساختار هم محور و یک بافت تقریبا تصادفی می شود. و فشرده سازی کرنش صفحه ای زیرساخت های کشیده مکعبی ایجاد می کند. و میزان تبلور مجدد تحت در شرایط فشرده سازی کرنش صفحه ای کمتر از فشرده سازی تک محوری است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان بررسی ریزساختار، مکانیزم تغییر شکل و خواص مکانیکی کلوئید سیلیکات هیدرات کلسیم در رطوبت های مختلف
فناوری های مواد و ساخت:

بررسی ریزساختار، مکانیزم تغییر شکل و خواص مکانیکی کلوئید سیلیکات هیدرات کلسیم در رطوبت های مختلف

سؤالات اساسی زیادی در مورد هیدرات سیلیکات کلسیم و ساختار کلوئیدی و محتوای آب آن وجود دارد. در یک کار مطالعاتی جدید، یک مدل کلوئیدی اتمی C-S-H توسعه داده شده است و خواص فیزیکی و مکانیکی در غلظت‌های مختلف آب ژل بررسی شده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان تغییرات ساختاری ناهمگن ناشی از میدان الکتریکی در سرامیکهای فروالکتریک زیرکونات تیتانات سرب نرم
فناوری های مواد و ساخت:

تغییرات ساختاری ناهمگن ناشی از میدان الکتریکی در سرامیکهای فروالکتریک زیرکونات تیتانات سرب نرم

بر اساس مطالعات اخیر، تحت اعمال یک ولتاژ خارجی، در اطراف لبه‌های الکترود درون محرک‌های سرامیکی چندلایه (MLCA) ، غلظت‌های میدان الکتریکی بالا ایجاد می­شود. همچنین توزیع فضایی میدان الکتریکی موضعی می­تواند ناهمگنی موضعی در پاسخ الکترومکانیکی ایجاد کند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان برچسب های مادون قرمز ، اشیاء را شناسایی و ردیابی می کنند
فناوری های فوتونیک و لیزر:

برچسب های مادون قرمز ، اشیاء را شناسایی و ردیابی می کنند

تگ‌های فروسرخ یک رویکرد واقعاً هوشمندانه، مفید و در دسترس برای جاسازی اطلاعات در اشیا است. دانشمندان آینده ای را تصور می کنند که در آن می توان یک دوربین استاندارد را به سمت هر جسمی بگیرید و اطلاعاتی زیادی مانند محل تولید، مواد استفاده شده یا دستورالعمل های تعمیر در مورد آن شی به شما بدهد بدون اینکه نیازی به جستجو برای آن یک بارکد داشته باشید.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان بررسی تأثیر پارامترهای فرآیند ذوب لیزری بستر پودر بر ریزساختار و حساسیت به ترک خوردگی سوپر آلیاژهای پایه نیکل
فناوری های لیزر و مواد:

بررسی تأثیر پارامترهای فرآیند ذوب لیزری بستر پودر بر ریزساختار و حساسیت به ترک خوردگی سوپر آلیاژهای پایه نیکل

در فرایند ساخت افزایشی ذوب لیزری بستر پودر (LPBF)، انتخاب پارامترهای فرآیند استفاده شده بر شرایط مواد حاصل بعد از عملیات حرارتی بسیار موثر است. بر اساس تازه ترین تحقیقات، امکان چاپ سه بعدی سوپرآلیاژ پایه نیکل مانند 247LC با دانستیته کمی از ترک با ریزساختار خوب وجود دارد. در این تحقیقات، جدایش عنصر سیلیسیوم در نواحی دارای ترک های انجمادی شناسایی شده است. نشان داده شده است ریزساختار با دانه های درشت ایجاد ترک های انجمادی را جلو می اندازد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان چگالش و تکامل ریزساختار سرامیک­های شفاف Er:SrF2 تولید شده با روش پرس داغ
فناوری های مواد و ساخت:

چگالش و تکامل ریزساختار سرامیک­های شفاف Er:SrF2 تولید شده با روش پرس داغ

در تازه ­ترین تحقیقات انجام گرفته در این زمینه، سرامیک‌های فلوراید استرانسیوم غنی­شده با اربیوم (Er: SrF2) با روش زینترینگ با فشار داغ (HP) یا همان پرس داغ بدون هیچ گونه کمک تف جوشی تولید شدند و تراکم و تکامل ریزساختار سرامیک‌های Er: SrF2 مورد بررسی قرار گرفته است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان پردازش ترمومکانیکی پس از ساخت افزایشی فلزات
فناوری های مواد و ساخت:

پردازش ترمومکانیکی پس از ساخت افزایشی فلزات

به تازگی در یک مقاله مروری، تمامی مطالعات مربوط به ترکیب بین فرآیندهای ساخت افزایشی فلز و شکل‌دهی فلز پس از MAM بررسی شده است تا خلاصه‌ای از روندها، کاربردها و چالش‌های اخیر در تولید هیبریدی این دو فرایند (ترکیبی از MAM و شکل‌دهی فلز) ارائه شود.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان بررسی تخریب غیر زیستی تایرها در دماهای زیر صفر
فناوری های مواد و ساخت:

بررسی تخریب غیر زیستی تایرها در دماهای زیر صفر

در تحقیقات اخیر، در دسترس بودن محیطی الاستومرهای اصلی و آزادسازی مواد افزودنی در فرآیند تخریب غیرزیستی با استفاده از آزمایش‌های یخ بستن-ذوب شدن، مرطوب شدن-خشک و تسریع در هوازدگی UV مورد ارزیابی قرار گرفته است. برای این منظور، آزمایش‌های تعیین فاکتور شتاب برای تعیین ارتباط در معرض UV قرار گرفتن با پیرسازی طبیعی در محیط انجام شده است.

//isti.ir/X9h1