لیست اخبار صفحه :18
ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان بررسی حالت یونیزاسیون نیتروژن و اثر آن روی لایه نیتریده در طول نیتریداسیون گازی لیزر فیبر
فناوری های مواد و لیزر:

بررسی حالت یونیزاسیون نیتروژن و اثر آن روی لایه نیتریده در طول نیتریداسیون گازی لیزر فیبر

در مطالعات اخیر، تصاویر تابشی که با دوربین پرسرعت گرفته شده اند و طیف های انتشاری که با طیف سنج فیبری جمع آوری شده اند، برای مطالعه حالت یونیزاسیون نیتروژن استفاده شده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان مروری بر پروژه های تولید کربن کم در صنعت فولاد در جهان
فناوری های مواد و ساخت:

مروری بر پروژه های تولید کربن کم در صنعت فولاد در جهان

در مطالعات اخیر، فناوری های کاهش انتشار کربن در کشورهای مختلف بررسی شده است. در این بررسی، برای محاسبه میزان انتشار کربن ، انواع مدلهای محاسبه مورد بحث قرار گرفته شده است. همچنین فناوری متالورژی هیدروژنی سرمایه گذاری شده توسط برخی از شرکت ها در چین بررسی شده است. نتایج این بررسی ها نشان داده است در تحقیقات آینده باید بر فناوری های کوره های غیر بلاست تمرکز شود.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان استفاده هم افزایی از ضایعات صنعتی متنوع برای استفاده مجدد در تولید فولاد و پتانسیل ژئوپلیمریزاسیون آنها
فناوری های مواد و ساخت:

استفاده هم افزایی از ضایعات صنعتی متنوع برای استفاده مجدد در تولید فولاد و پتانسیل ژئوپلیمریزاسیون آنها

بازیافت پسماند به یک فرآیند تولید یا محصول جداگانه ، یکی از چالش های مهم کنونی در صنایع مختلف است. مطالعات اخیر نشان داده است لیگنین می تواند به عنوان یک عامل کاهنده در استفاده مجدد از ضایعات فولاد استفاده شود.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان چشم انداز انگلستان برای ساخت "فولاد سبز"
فناوری های مواد و ساخت:

چشم انداز انگلستان برای ساخت "فولاد سبز"

مفهوم "فولاد سبز" در دهه اخیر وارد واژگان صنعتی شده است. این مفهوم یک فرآیند ساخت فولاد است که اساساً برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین کاهش بالقوه هزینه ها و بهبود کیفیت فولاد در مقایسه با روش های معمول طراحی شده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان طراحی آلیاژهای جدید NiSiAlY  در محیط نمکی آب دریا
فناوری های مواد و ساخت:

طراحی آلیاژهای جدید NiSiAlY در محیط نمکی آب دریا

در تحقیقات اخیر جزئیاتی از داده های ترمودینامیکی سیستم آلیاژی NiSiAlY توسعه و انتشار یافته است. آلیاژ NiSiAlY یک گزینه امیدوار کننده برای جایگزینی آلیاژ NiCrAlY است که می تواند شرایط شدید خورندگی در محیط نمکی دریا تحمل کند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان طراحی و خواص آلیاژ Al-10Si-xZn-yMg برای پوشش گرم
فناوری های مواد و ساخت:

طراحی و خواص آلیاژ Al-10Si-xZn-yMg برای پوشش گرم

در تحقیقات اخیر به منظور بهبود خواص خوردگی پوشش آلیاژ Al-Si ، این آلیاژها به وسیله محاسبات دیاگرام فازی، مشاهدات ریزساختاری و پلاریزاسیون مورد بررسی قرار گرفتند.

//isti.ir/XbZ2