فراخوان:

شناسایی فناوران در حوزه استحصال از منابع شورابه/ تلخابه کشور

به اطلاع فناوران حقوقی حوزه فعالیت ستاد می‌رساند؛ ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت در نظر دارد، از توسعه فناوری حوزه استحصال عناصر و ترکیبات با ارزش از منابع شورابه/ تلخابه کشور، بر پایه توان فنی داخلی، حمایت نماید.

به اطلاع فناوران حقوقی حوزه فعالیت ستاد می‌رساند؛ ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت در نظر دارد، از توسعه فناوری حوزه استحصال عناصر و ترکیبات با ارزش از منابع شورابه/ تلخابه کشور، بر پایه توان فنی داخلی، حمایت نماید.

منابع داخلی شورابه‌ای/ تلخابه‌ای قابل توجه (به صورت اولیه و ثانویه) که حاوی عناصر کاربردی و ارزشمندی همچون سدیم، پتاسیم، منیزیم، لیتیم و ... می‌باشد، در کشور وجود دارد. این ستاد با هدف حمایت از توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای استحصال عناصر مذکور از طریق دانش و توانمندی داخلی و همچنین ارتقا زنجیره تامین و یا ارزش صنایع مرتبط با آن‌ها مانند صنایع مانند ساختمان، حمل و نقل، استخراج و تولید فلزات، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، کشاورزی، دام‌پروری فراخوان حاضر را منتشر نموده است.  

به اطلاع فناوران حقوقی حوزه فعالیت ستاد می‌رساند؛ ستاد توسعه فناوری‌های فتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت در نظر دارد، از طریق مدلی فراگیر از توسعه فناوری این حوزه بر پایه توان فنی داخلی، حمایت نماید. فلذا از شرکت‌های دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان، اعضای هیات علمی و هسته‌های فناور توانمند در این حوزه، دعوت به عمل می‌آید؛ از طریق تکمیل "فرم اولیه شناسایی فناوران توانمند داخلی (فایل پیوست)"، نسبت به ارسال فرم و سوابق خود به پست الکترونیک  pam@isti.ir و اخذ تایید دریافت از شماره 22183113-021، اقدام نمایند. لازم به ذکر است فرایند ارزیابی چند مرحله‌‌ای است. ابتدا، فرم و سوابق دریافتی توسط ستاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سپس طرح‌ پیشنهادی کامل از سوی مجموعه‌‌های منتخب این مرحله، دریافت و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در پایان، از طرح‌های مصوب نهایی، حمایت‌های معنوی و مادی (متناسب با منابع در دسترس و در قالب تسهیلات) صورت خواهد پذیرفت.

شرایط اولیه مورد نیاز برای مشارکت در این فراخوان عبارتند از:

  • تجربه و توان فنی، مهندسی و تجهیزاتی مرتبط با موضوع فراخوان؛
  • توان شناسایی، جذب و انقال فناوری از منابع داخلی و یا خارجی؛
  • توان اخذ تاییدیه از مراجع ذیصلاح داخلی و یا خارجی؛
  • تقبل مشارکت مالی، معادل حداقل 40 درصد از مبلغ طرح پیشنهادی؛

مهلت فراخوان:

اولویت بررسی با فناوران واجد شرایط است که تا تاریخ 1401/10/12، در این فراخوان مشارکت نمایند. موارد واصله پس از تاریخ مذکور، در صورت تامین منابع و اخذ مجوزهای لازم، در روال بررسی قرار خواهند گرفت.

به نکات الزامی ذیل، توجه شود:

  • ارسال فرم مذکور به معنای پذیرش و یا آغاز همکاری نبوده و حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌نماید.
  • ارسال سوابق مرتبط متقاضی در قالب فایل word یا  pdfبه عنوان ضمیمه فرم، الزامی است.

در صورت سوال و یا بروز هرگونه مشکل در تکمیل و یا ارسال اطلاعات می‌توان با دفتر ستاد به شماره 22183113-021، تماس حاصل نمود.

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZuTv