غول‌های باتری‌ساز چینی برای ساخت باتری حالت جامد اتحاد تشکیل می‌دهند!

خودروسازان چینی و غول‌های باتری‌ساز چینی از جمله شرکت‌های BYD، CATL، و NIO در حال تشکیل یک مجموعه مشترک با هدف توسعه باتری‌های EV حالت جامد هستند. اقدامی که می‌تواند بازار خودروهای الکتریکی را متحول کند، از اینرو تولیدکنندگان پیشرو خودرو و باتری در چین در حال تشکیل اتحادی برای تجاری‌سازی تمام باتری‌های حالت جامد هستند.

خودروسازان چینی و غول‌های باتری‌ساز چینی از جمله شرکت‌های BYD، CATL، و NIO در حال تشکیل یک مجموعه مشترک با هدف توسعه باتری‌های EV حالت جامد هستند. اقدامی که می‌تواند بازار خودروهای الکتریکی را متحول کند، از اینرو تولیدکنندگان پیشرو خودرو و باتری در چین در حال تشکیل اتحادی برای تجاری‌سازی تمام باتری‌های حالت جامد هستند.

به گفته خبرگزاری نیکی آسیا پلتفرم نوآوری مشترک باتری تمام جامد چین یا CASIP ماه گذشته تشکیل شده است. این اتحاد تحت رهبری دولت، دانشگاهیان و فعالان صنعت مانند BYD و CATL را برای ایجاد زنجیره تامین باتری EV حالت جامد گرد هم می‌آورد.

چین در حال حاضر بر بازار جهانی باتری خودروهای برقی تسلط دارد و BYD و CATL به تنهایی بیش از پنجاه درصد را به خود اختصاص داده‌اند. باتری‌های BYD و CATL در خودروهای ساخت تسلا، بی‌ام‌و، تویوتا، مرسدس بنز، کیا، فورد و سایر سازندگان پیشرو خودروهای برقی استفاده می‌شوند. به نظر می رسد چین با تقویت تحقیق و توسعه فناوری باتری EV نسل بعدی، از جمله حالت تمام جامد، با اقتدار در صدر قرار گیرد.

چن چینگتای، رئیس China EV100 در این رابطه توضیح داد که باتری‌های EV حالت جامد می‌توانند تعادل قدرت صنعت را تغییر دهند و همکاری با یکدیگر تضمین می‌کند که چین به یک "قطب محوری در صنعت خودرو" تبدیل می‌شود. اگرچه بسیاری دیگر از جمله تویوتا قول داده‌اند که فناوری باتری EV حالت جامد را تا سال‌ها به بازار عرضه کنند اما هنوز در عمل نتوانسته‌اند آنچنان که باید و شاید عرض اندام کنند.

تویوتا بیش از 1300 پتنت برای باتری‌های تمام حالت جامد دارد، در حالیکه شرکت‌های چینی کمتر از 100 مورد دارند. با این وجود اینکه شش تا از ده سازنده برتر باتری جهانی از جمله BYD و CATL، که با هم برای توسعه باتری‌های EV حالت جامد کار می‌کنند، چیزی است که باید به آن توجه داشت. این شرکت‌ها در حال حاضر صنعت را به سمت مرزهای جدید هدایت می‌کنند.

اگرچه تویوتا ادعا کرده است که یک فناوری جدید برای باتری های حالت جامد را ابداع کرده است ولی این خودروساز قصد ندارد آن را تا سال 2027 یا 2028 میلادی به بازار بیاورد. حتی در آن زمان، اگر این اتفاق بیفتد، عرضه آن بسیار محدود خواهد بود. در همین حال، رهبران بازار کره جنوبی از جمله هیوندای، سامسونگ و ال جی نیز تابستان گذشته اتحادی را برای افزایش فروش خودروهای الکتریکی تشکیل دادند.

 

منبع

کلمات کلیدی
//isti.ir/ZfUx