لیست اخبار صفحه :22
ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان نقش طلا در فناوری نیمه هادی ها
فناوری های مواد و ساخت:

نقش طلا در فناوری نیمه هادی ها

اخیرا در مقاله ای چاپ شده در مجله RRL، نشان داده شده است که لایه برداری با واسط طلا، با پخت در دمای پایین امکان پذیر است که بر محدودیت های روش های قبلی "press-and-peel" غلبه می کند. این اصلاح ساده به طور بالقوه دامنه و شرایط موادی را که می توان از لایه برداری با واسطه طلا استفاده کرد، افزایش می دهد و مواد دو بعدی را قادر می سازد تا سرانجام از مقیاس آزمایشگاهی خارج شوند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان روش جدید ارزیابی شکل پذیری نرخ کرنش بالای ورق های فلزی تحت هیدروفرمینگ با ضربه
فناوری های مواد و ساخت:

روش جدید ارزیابی شکل پذیری نرخ کرنش بالای ورق های فلزی تحت هیدروفرمینگ با ضربه

در مطالعات اخیر، روش نوینی برای ارزیابی شکل پذیری نرخ کرنش بالا (HSR) ورق های از جنس Al-Cu-Mg 2B06-O ، توسط هیدروفرمینگ تحت ضربه (IHF) پیشنهاد شده است. نشان داده شده است IHF، از آنجاییکه مزایای استفاده از مذاب انعطاف پذیر و بارگذاری ضربه ای را ترکیب می کند، برای ساخت ورق هایی که به سختی شکل پذیرند مناسب است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان رسیدن به کربن صفر تا سال 2050
گزارش:

رسیدن به کربن صفر تا سال 2050

کمیسیون انتقال انرژی (ETC) اعلام کرد، برنامه ­هایی برای رساندن انتشار کربن در جهان به صفر تا سال 2050، سالانه حدود 1 تا 2 تریلیون دلار در سال (حدود 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی) هزینه لازم دارد.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان غشاهای سرامیکی آبگریز در فرآیندهای تقطیر غشایی (MD)
فناوری های مواد و ساخت:

غشاهای سرامیکی آبگریز در فرآیندهای تقطیر غشایی (MD)

غشاهای سرامیکی مقاوم می توانند به استفاده از فرایندهای تقطیر غشایی در عملیات محلولهای تهاجمی کمک کند و عملیات تخلیه مایع صفر درجه (ZLD) را تسهیل کند. در تحقیقات اخیر، هدایت حرارتی غشاهای سرامیکی لوله های ساخته شده از TiO2 ، Al2O3 ، ZrO2 و کوردیریت مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفته است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان تولید مواد متخلخل تناوبی جاذب صدا با استفاده از فناوری ساخت افزایشی
فناوری‌های مواد و ساخت:

تولید مواد متخلخل تناوبی جاذب صدا با استفاده از فناوری ساخت افزایشی

اخیرا تحقیقاتی صورت گرفته است مبنی بر اینکه آیا فناوری ساخت افزایشی برای تولید مجدد نمونه های متخلخل طراحی شده برای جذب صدا مناسب هستند یا خیر. ر این آزمایشات، برای ساخت نمونه ها از فناوری­ها و تجهیزات مختلف ساخت افزایشی استفاده شده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان نقش روش ساخت افزایشی در کمک به مبارزه با ویروس کرونا
فناوری های مواد و ساخت:

نقش روش ساخت افزایشی در کمک به مبارزه با ویروس کرونا

تحقیقات نشان داده است، روش ساخت افزایشی در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید 19، در زمانی که نیاز به تولید انبوه و سریع مجموعه ای از محصولات است، بوده است. زیرا در حال حاضر تولید روش های ساخت متداول محدودیت های زیادی دارد و تولید در زمان موجود دشوار است. استفاده از روش ساخت افزایشی در سراسر کشورها در زمان کرونا، افزایش یافته است و دلیل عمده موفقیت این روش، زنجیره تامین آن بود. زنجیره تامین این روش به کاهش عوامل زنجیره تامین های مختلف کمک کرده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان مواد جدید پرکننده SiC/Al4SiC4
فناوری‌های مواد و ساخت:

مواد جدید پرکننده SiC/Al4SiC4

بر اساس آخرین تحقیقات، لایه اتصال SiC/Al4SiC4 برای اتصال یکپارچه SiC ، با استفاده از یک تکنیک پخت وابسته به میدان الکتریکی پیشنهاد شده است.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان طراحی جدید برای باتری های با انتقال الکترون بهتر
فناوری‌های مواد و ساخت:

طراحی جدید برای باتری های با انتقال الکترون بهتر

طراحی جدید باتری های با جریان انتقال الکترون وانادیوم می تواند به تحقیقات بنیادی کمک کند و تجاری سازی این فناوری ذخیره انرژی را تسریع کند. در حوزه ذخیره انرژی، باتری های جریان ردوکس، که در آن انرژی از چرخش الکترولیت های مایع تولید می شود، به افزایش ایمنی و تولید برق پایدار کمک شایانی می کند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان باتری های لیتیوم-گوگرد با عملکرد بالا
فناوری‌های مواد و ساخت:

باتری های لیتیوم-گوگرد با عملکرد بالا

تحقیقات اخیر نشان داده است کامپوزیت گوگرد-نیترید-تیتانیوم، عملکرد کلی باتری های لیتیوم-گوگرد را بهبود می بخشد. این تحقیقات روشی ساده و نوین را برای تهیه کاتد در باتری های لیتیوم-گوگرد ارائه می دهد که باعث کاهش اثر شاتل و بهبود عملکرد کلی می شود و آن را به تجاری سازی نزدیک می کند.

ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان کنترل قالب گیری تزریقی به کمک هوش مصنوعی
فناوری‌های مواد و ساخت:

کنترل قالب گیری تزریقی به کمک هوش مصنوعی

رای بهبود محدودیت های موجود از نظر زمان تولید و دقت، ترکیب روش های سنتی برای قالب گیری تزریقی با الگوریتم های پیشرفته می تواند کلید مهمی در توسعه فرایند قالب گیری تزریقی باشد.

//isti.ir/Xmn2